Leerlingen van de basisschool Bergharen en Wychen kregen een unieke kans om in de historie te duiken van hun eigen erfgoed. Ze gingen samen op zoek naar de geschiedenis van een oud monument in hun dorp. Hierdoor werden de legendes van de Molen van Bergharen en Emilia van Wychen opnieuw leven ingeblazen. Beide speelfilms werden vertoond aan alle dorpelingen en belangstellenden.

Leerlingen betrekken bij verhalen over Erfgoed
Leerlingen kregen allereerst de opdracht om de geschiedenis van de beide gebouwen te onderzoeken. Daarna werd op basis van deze informatie het grote verhaal van de speelfilm gemaakt en het maken van scenes. Op deze manier werd een verhaal gemaakt dat de basis was voor de speelfilm.

Talenten ontdekken en laten zien
Na een spannende afvalrace tijdens de audities werd gestart met het filmproces. Alle leerlingen kregen een kans om hun talenten te ontdekken en tonen in rollen voor- of achter de camera. Uiteindelijk werden alle scenes gemonteerd tot een spannende en unieke speelfilm.

Filmproject in de klas

 

  • korte training deelnemers
  • professionele begeleiding
  • film of video’s maken
  • 1 tot max 10 dagen

Jongeren zoeken het verhaal achter monumenten of gebeurtenissen en vertalen dit in film en video

 

Als een journaliste onderzoek doet naar de geschiedenis van de molen van Bergharen, blijken een paar mensen zo hun eigen belangen bij hun versie van het verhaal.

Meer storytelling

  • Edese jongeren maken minidocu‘s over hun eigen omgeving
  • Oplossingen voor samenleven in vrede | Diversiteitsproject
  • Bekijk de afspeellijst met meer speelfilms

© Golypoon
W www.golypoon.nl

E [email protected]
T 31 (0)6 48341599