Film & Video als krachtige tools om zichtbaar te zijn

Hoe jongeren meer impact kunnen krijgen met film

Alle antwoorden en oplossingen van de deelnemers laten we verwerken tot filmverhalen. Dit geeft hen namelijk een kans om meer impact te krijgen en te zoeken naar verbinding met andere mensen. Bovendien kunnen ze hun directe omgeving inspireren tot verandering met hun filmverhalen.

Meer impact 

Zodra de filmverhalen klaar zijn, bepalen we met de deelnemers wie ze willen bereiken. We kiezen daarvoor doelgroepen en bepalen op welke media platforms zij het beste bereikt kunnen worden.

Verbinding met andere jongeren 

Om jongeren te verbinden met elkaar zoeken we de mediaplatforms die jongeren gebruiken. Meestal zijn dit online en social media kanalen als Instagram, Facebook, Snapchat en vooral Youtube. Dit kan per land verschillend zijn. Deelnemers hopen andere jongeren te bereiken met hun filmverhalen en hen te inspireren om een mening te vormen over hun verhaal. Ook hopen ze op herkenning en identificatie. Het ultieme doel is om een beweging te krijgen van jongeren die samen hun stem te laten horen over hun antwoorden en oplossingen voor de toekomst.

Stem laten horen aan alle mensen 

Naast het zoeken van verbinding met andere jongeren, willen deelnemers met hun antwoorden en oplossingen bijdragen aan beslissingen die worden genomen voor de nieuwe toekomst. Daarvoor presenteren ze hun films aan zoveel mogelijk andere mensen. Bijvoorbeeld aan beleidsmakers, beslissingsnemers, ouders en andere belangrijke figuren. Belangrijk is te bepalen via welke media platforms deze doelgroepen worden bereikt. Vaak zijn dit de meer traditionele kanalen zoals tv, radio en websites.

Laat je stem horen en zien voor impact met jouw oplossingen en antwoorden

  • kiezen doelgroepen

  • kiezen media platforms

  • zoeken verbinding met andere jongeren

  • je stem laten zien en horen aan iedereen in je omgeving

  • meer impact met jouw antwoorden en oplossingen

  • inspiratie zijn voor verandering

Jongeren in India tonen hun Kidsreports (reportages) waarin ze alle bewoners van de krottenwijken motiveren om te helpen om hun omgeving schoon en netjes te houden om ziektes te voorkomen.