Storytelling voor NGO's

Hoe storytelling helpt aan onderscheidende verhalen door empowering doelgroepen

"De jongeren konden de impact van ons programma perfect laten zien, door voorbeelden te tonen uit hun dagelijks leven! "

Met storytelling geven mensen uit de doelgroep een unieke, onderscheidende en originele kijk op de activiteiten van een organisatie.

Hoe vertel je als organisatie originele en onderscheidende verhalen?  Verhalen van mensen uit je eigen doelgroep helpen hierbij. Zij kunnen de impact laten zien van jouw producten of diensten.

Veel organisaties weten hun doelgroepen slecht te bereiken met onderscheidende verhalen. Dit komt vaak omdat ze onvoldoende weten wie ze zijn, wat hun precies uniek maakt, of wat het nu precies is wat de organisatie interessant maakt voor hun doelgroepen. Met als resultaat een onduidelijk profiel, weinig onderscheidende communicatie en dus minder kans op een relatie. De training storytelling helpt deze organisaties.



Golypoon Storytelling helpt organisaties aan authentieke verhalen. Dit doen we onder meer door mensen uit de doelgroep een kans te geven. Juist medewerkers, klanten of andere relaties, hebben unieke en authentieke invalshoeken. Deze co-creatie zorgt bovendien voor een actieve betrokkenheid. Op deze manier ontstaat een ideale workflow voor het maken van prachtige onderscheidende en herkenbare verhalen.

Training Storytelling
Onze creatieve en concrete aanpak leidt tot zelfbewuste deelnemers van onze trainingen. We helpen deelnemers aan een focus voor meer duidelijkheid, helderheid en inzicht. Daarbij stimuleert het ontdekken en maken van het eigen verhaal het eigenaarschap. Door alle verhalen te presenteren aan elkaar, stimuleren we zelfvertrouwen, reflectie en versterken we teamgeest en betrokkenheid.

Het creatieve programma van de training storytelling

Mensen activeren voor jouw organisatie was nog nooit zo leuk!

Een training storytelling zet je in beweging. Je analyseert, graaft en zoekt naar de essentie van het onderwerp. Zodra je die hebt gevonden, ontdek je wat het voor jou betekent. En je visualiseert deze in de dagelijkse praktijk door het maken van jouw verhaal.

Sixshotstory methode

De effectieve en bewezen methode helpt je in zes simpele stappen naar jouw eigen presentatie.

Focus

Op een effectieve manier analyseer jij het onderwerp en bepaal je wat voor jou belangrijk is.

Zelfvertrouwen

Maak jouw verhaal, presenteer het aan de groep en verwerk alle feedback!

Betrokkenheid

Presenteer en inspireer anderen met jouw praktijkverhaal!

Aanvragen

De brochure

Meer weten over kosten, inhoud en data? Wij verzenden de brochure direct per e-mail.

Meer over trainer Edwin

Edwin Bakker

“Storytelling speelt een heel belangrijke rol in mijn leven. Gaaf om zoveel mensen te ontmoeten die met mij hun verhaal willen ontdekken en maken .”

Film Making & Story Telling

Heeft als regisseur, tv maker, concept- ontwikkelaar en trainer in allerlei situaties duizenden mensen in binnen- en buitenland een kans gegeven om hun verhaal te maken en vertellen. Maakte tv programma's en films van mensen met prachtige functies in prestigieuze organisaties, tot kansarme jongeren in slums in India, Brazilië, Peru en Kenia.

Prijswinnende Documentaire

Won twee (inter)nationale prijzen: Cinecs, RomaDocFest en een IDFA screening voor zijn documentaire 'Vingers op het Glas/ Glass Kisses'. Een verhaal (i.s.m. O. Koelewijn) over een (on)mogelijk huwelijk tussen een ter-dood-veroordeelde Amerikaan en een Nederlandse vrouw. Maakte nog een documentaire 'The reality of my Israel call'.

Passie voor inclusie

Heeft met name een passie voor kansarme en kwetsbare mensen. Helpt ze om hun verhaal te ontdekken en maken. Wordt elke keer weer geraakt door te zien hoe ze met storytelling langzaam maar zeker zichtbaar worden en meer zelfvertrouwen krijgen om hun verhaal te delen en daarmee anderen te inspireren.